Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburua ekitaldi instituzionalaren buru izan da, Itziar Errasti ikastetxeko zuzendariak, Andu Martinez de Rituerto Tolosako alkateak, Amaia Urcelay Hezkuntza Saileko lurralde ordezkariak eta zuzendaritza taldeko eta hezkuntza komunitateko ordezkariek lagunduta.
Bisitan, sailburuak azpimarratu du Orixe berriaren inaugurazioa “mugarri bat” dela “Hezkuntza Eraiki 2030en barruan”, Hezkuntza Saila estrategia horrekin ari baita aldatzen Euskadiko hezkuntza-azpiegiturak. Adierazi duenez, “kontua ez da soilik eraikinak eraikitzea, baizik eta gure ikasleak elkarrekin bizi, ikasi, erlazionatu eta etorkizunera begira dauden espazioak sortzea”.
2022ko azarotik 2025eko uztailera bitartean aurreko eraikin eraitsi ondoren eraikitako DBHko eraikin berriak Bigarren Hezkuntzako ikasgelak, laborategiak, teknologia, informatika, musika eta plastikako ikasgelak, liburutegia, bitan banatzeko espazioak, gimnasioa, kirol pista estalia eta kanpoko patioak eskaintzen ditu. Espazio horiek guztiak ingurune argitsu, eroso eta malgu gisa eratu dira, eta lankidetza-lana eta ikasleentzako hezkuntza-esperientzia motibagarriagoa bultzatzeko sortu dira. Ikastetxeak Gorosabel eraikin historikoa ere mantentzen du, Batxilergorako erabiltzen dena, eta bolumen berriari lotuta, bi espazioen arteko ibilbide eroso eta seguruak ziurtatzen dituen pasabide estali baten bidez.
Eraikin berriaren elementu berezienen artean, hall nagusian dagoen anfiteatro motako harmailak nabarmentzen dira, hezkuntza-komunitatearen topagune bihurtu dena. Gune honek ikasleei irekitako bilerak, aurkezpenak, proiekzioak eta jarduerak hartzeko aukera ematen du, eta gelako dinamika batzuk emateko, irakurtzeko eta ikasgelatik kanpo egiten diren hezkuntza- jardueretarako ere erabiltzen da, haien moldakortasuna aprobetxatuz.
Itziar Errasti ikastetxeko zuzendariak etapa berri honek Tolosako eskola komunitatearentzat duen garrantzia azpimarratu du. Adierazi duen bezala, “eraikin berriak ikasteko eta irakasteko prozesuak hobetzeko aukera emango digu metodologia aktiboen bidez, ikasleak beren ikaskuntza-prozesuaren protagonista bihurtuta. Gela konbentzionalez gain, espazio malguak eta irekiak ditu, ikerketa eta talde-lana, berdinen arteko ikaskuntza… errazten dutenak horrela
ikasleek ikaskuntza sakonagoa eskura dezaten ahalbidetuz”.